پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118200
تک فرزندي ?? درصد خانواده هاي ايراني
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1449

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در اين هفته حوزه بهزيستي و رفاه و تامين اجتماعي شاهد رويدادها و اخبار زيادي بود که مهمترين آنها را در گزارش پايان هفته مرور مي کنيم.

ثبت ??? ولادت در هر ساعت

مديرکل آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور در هفته جاري آمار وقايع حياتي چهارگانه ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق را در سه ماهه اول سال جاري اعلام کرد و گفت: طي اين مدت ??? هزار و ??? مورد ولادت به ثبت رسيده است که دراستانهاي تهران ، خراسان رضوي،خوزستان ، سيستان و بلوچستان و اصفهان بيشترين ولادت به ثبت رسيده است.

علي اکبر محزون به آمار وقايع حياتي سه ماهه پايگاه اطلاعات جمعيتي سازمان ثبت احوال اشاره کرده و افزود: براساس آمارهايي که تا پايان خرداد ماه جمع آوري شده است طي اين مدت ??? هزار و ??? مورد ولادت رخ داده که از اين تعداد ??? هزار و ??? تولد مربوط به پسران و ??? هزار و ??? مورد مربوط به تولد دختران بوده است.

وي تاکيد کرد: در اين مدت سه ماهه ??? هزار و ??? مورد تولد در مناطق شهري و ?? هزار و ??? مورد تولد در مناطق روستايي اتفاق افتاده است.

ضرورت تزريق اعتبارات دولتي براي ايجاد اشتغال جوانان

سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) در اين هفته با يادآوري اقدامات انجام شده براي کاهش آمار بيکاري جوانان تحت پوشش اين نهاد، گفت: در صورتي که تزريق اعتبار از سوي دولت جدي گرفته شود، کميته امداد امام(ره) قابليت ايجاد شغل براي بيش از ??? هزار نفر از جوانان را دارد.

حسين انواري با يادآوري اقدامات انجام شده در کميته امداد امام (ره) براي کاهش آمار بيکاري جوانان تحت پوشش اين سازمان گفت: کميته امداد امام خميني (ره) با در نظر گرفتن فاز استعدادسنجي افراد، شغلهاي مناسب و در شان آنان ايجاد کرده که به اين ترتيب گام موثري در کاهش آمار بيکاري برداشته است.

وي با بيان اينکه پس ازاستعداد سنجي افراد در کميته امداد امام(ره) مراحل آموزش براي فراگيري فنون در مشاغل مختلف آغاز مي‌شود افزود: مهم ترين اقدام براي کاهش آمار بيکاري اختصاص اعتبار از سوي دولت است.

تمديد دفترچه هاي بيمه با اجراي طرح شعبه ملي

معاون فني درآمد سازمان تامين اجتماعي نيز در روزهاي ايتدايي هفته جاري از اجراي طرح شعبه ملي براي تمديد و تعويض دفترچه هاي بيمه در سراسر کشوردر آينده نزديک خبر داد و گفت: اجراي طرح حرفه آموزي رايگان دانش آموزان در ايام تابستان در کارگاهها و پرداخت بيمه بيکاري به افرادي که جوياي کار هستند در صورت تصويب مجلس را از جمله اقدامات سازمان تامين اجتماعي دانست.

محمدحسين زدا با اشاره به اينکه طرح شعبه ملي بزودي در سراسر کشور اجرايي مي شود، گفت: در گذشته براي تمديد و تعويض دفترچه هاي بيمه، بيمه شدگان بايد فقط به شعبي که دفترچه براي آنها صادر مي شده مراجعه مي کردند اما با اجراي طرح شعبه ملي در تمامي شعب امکان تعويض و تمديد وجود خواهد داشت.

اجراي طرح جامع کشوري براي شناسايي شيوع معلوليت در استانها

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي در اين هفته از اجراي طرح جامع کشوري براي شناسايي شيوع معلوليتها در هر استان کشور خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح مشخص مي شود که چه نوع معلوليتي در کدام استان بيشتر شايع است.

يحيي سخنگويي افزود: براساس آمارهاي جهاني ?? درصد از جمعيت کشور دچار معلوليتهاي شديد متوسط و خفيف هستند اما در مجموع تا به امروز آمار دقيقي از شيوع معلوليتها در کشور بطور رسمي جمع آوري نشده است.

وي از اجراي طرح جامع کشوري براي شيوع معلوليتها خبر داد و گفت: تاکنون مشخص نبود که در هريک از استانهاي کشور چه نوع معلوليتي بيشتر وجود دارد اما با توجه به برنامه ريزيهاي انجام شده قرار است در سال جاري طرحي جامع در استانهاي مختلف براي شناسايي معلوليتها اجرا شود.

جايگزيني کارت هوشمند با دفترچه هاي بيمه

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در اين هفته در آستانه هفته تامين اجتماعي از ايجاد مسکن اميد براي بازنشستگان خبر داد و گفت: راه اندازي پنج بيمارستان و ?? مرکز درمان سرپايي، حذف فرانشيز مستمري بگيران در قالب نظام ارجاع، پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تا پايان فروردين، جايگزين شدن کارت هوشمند ملي با دفترچه بيمه طي سه ماه آينده، پرداخت دو هزار ميليارد تومان از مطالبات دولت به تامين اجتماعي و غيره از جمله اقدامات سازمان تامين اجتماعي است.

دکتر سيد تقي نوربخش با اشاره به اينکه در حال حاضر ?? ميليون نفر تحت پوشش اين سازمان هستند گفت: از اين تعداد دو ميليون و ??? هزار نفر مستمري بگير هشت ميليون و ??? هزار نفر بيمه شدگان اجباري و ? ميليون نفر نيز بيمه شده مشاغل آزاد و اختياري هستند.

وي با اشاره به اينکه بودجه سال جاري سازمان ?? هزار ميليارد تومان است گفت: در سال جاري تدوين ساختار سازمان، بازگشايي موسسه عالي پژوهشي تامين اجتماعي، افتتاح ?? مرکز درمان سرپايي در استان هاي مختلف، آغاز عمليات احداث بيمارستان در لنگرود، دزفول و يزد و همچنين راه اندازي پنج بيمارستان در عسلويه، زابل، ايلام، بيرجند، کرمان و ... از جمله اقداماتي است که انجام خواهد شد.

توانمند سازي خانواده‌هاي کودکان کار و خيابان

مديرکل دفتر آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي نيز در اين هفته از توانمندسازي خانواده‌هاي کودکان کار و خيابان خبر داد و گفت: تا پايان سال جاري ?? مرکز در استانهاي مختلف کشور در راستاي حمايت و ارائه خدمات و تسهيلات لازم به کودکان کار و خيابان فعاليت خود را شروع مي کنند.

ولي الله نصر از اجراي طرح آموزش حمايتي کودک و خانواده خبر داد و گفت: اين طرح در راستاي توانمندسازي کودکان و همچنين خانواده هاي آنها اجرايي مي‌شود و تا پايان سال تعداد اين مراکز افزايش پيدا مي کند.

به گفته وي، در سال گذشته ? استان به صورت آزمايشي طرح آموزشي حمايت کودک و خانواده را اجرايي کردند که در سال جاري با افزايش اعتبارات اين طرح را در استانهاي بيشتري اجرايي خواهيم کرد. هدف ما اين است که تا پايان سال حداقل ?? مرکز در استانهاي مختلف در راستاي حمايت و توانمندسازي کودکان خياباني اقدام کنند.

?? درصد خانواده ها تک فرزند هستند

رئيس سازمان ثبت احوال در آخرين روز هفته جاري در روز جهاني جمعيت از ثبت ??? هزار ازدواج در سال خبر داد و گفت: ايران از لحاظ نرخ باروري در ميان ?? کشور منطقه در رتبه بيست و پنجم قرار دارد و همچنين بر اساس آمارهاي موجود ?? درصد ازدواجهاي انجام شده تک فرزندي بوده و يا فرزند ندارند.

محمد ناظمي اردکاني افزود: در حال حاضر جمعيت ايران يک صدم جمعيت دنيا است و در ميان کشورهاي جهان هجدهمين کشور هستيم و همچنين در کشورهاي آسيا در رتبه دهم و در کشورهاي منطقه و بعد از پاکستان و مصر در رتبه سوم قرار داريم.

وي به ترکيب سني جمعيت ايران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ?? ميليون نفر جمعيت زير ?? سال که کودک و نوجوان محسوب مي شوند در کشور زندگي مي کنند و همچنين ?? ميليون نفر نيز ?? تا ?? سال سن دارند.

مرجع : خبرگزاري مهر

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html